Misdadig lekkere brownies, moeheid en terugkijken met verbazing

Heey! Donderdag had ik me nogal verslapen, zoals ik al vertelde. In plaats van om negen uur werd ik om twaalf uur wakker. Ik heb wel heel lekker geslapen toen. ’s Middags wilde ik weer eens iets lekkers bakken! In Elburg had ik een boekje gekocht met 100 recepten met chocolade (voor maar drie euro!), dus dat moest goedkomen :). Na een kwartier overleg met mezelf besloot ik dat het de fudge-brownies zouden worden. DAAR HEB IK GEEN SPIJT VAN. Het was een heerlijke brownie, met zo’n échte browniesmaak en een laagje kaas. Dat verwacht je niet hé? Toch zat dit erin, een laagje roomkaas (wel met veel suiker erdoor…). Het paste er erg goed bij.
Uit de brownie kwamen 16 stukjes. Mam, pap en Maris hebben er 1 op, Tessa 2 of drie geloof ik. Dat zijn er vijf of zes. De rest heb ik op… Ohoh.

Zo ongezond! Maar zo lekker! Toch ga ik dat de volgende keer niet meer doen, haha. Tessa kwam trouwens ’s avonds nog, we hebben gezellig gekletst.

Vrijdag

Vrijdagochtend moest ik om half acht op voor een bezoekje aan de dokter samen met mam. Daarna (oké niet direct daarna, eerst heb ik een uur niks gedaan) ging ik bij opa de tuin doen. Later ging ik met mama mee wat boodschappen doen en ik keek even bij de Bruna naar schoolagenda’s: blijkbaar heeft de Bruna nu zelf ook agenda’s, die ik heel leuk vind! Best kans dat ik er zo een koop. De agenda van Esprit zag ik niet (vorig jaar en het jaar daarvoor had ik die).
Mm ik googelde (hoe spel je dat???) het even, het lijkt wel alsof Esprit dit jaar helemaal geen agenda heeft. Apart.

’s Middags voelde ik me niet zo lekker en heb ik geslapen. Mariska (mijn zus) was er trouwens ook vanaf de middag. We aten bij oma en ’s avonds hebben we gesimd en ging ik op tijd naar bed.

Zaterdag

Zaterdag heb ik tot tien uur in bed gelegen, want ik was nog steeds moe. Heerlijk om zo in bed te liggen luieren ❤ Heel veel heb ik niet gedaan. Wel ging ik ’s middags met mam het dorp in om voor haar te kijken voor schoenen maar die hadden ze niet. We zagen lange bruine leren laarzen. Vorig jaar wilde ik die heel graag! Dit jaar had ik nog niet echt nagedacht over winterschoenen, maar ze zijn wel mooi..

Toen we weer thuis kwamen ging ik koken. Ik maakte maaltijdsalade en geroosterde tomaten-knoflook soep (die is lékker!). Om half negen gingen Mariska en ik oppassen. Maris had tijdschriften meegenomen en daaruit gingen we leuke plaatjes en teksten of hele artikelen knippen om een keer te gebruiken voor een scrapbook, of zoiets. Aan het eind van de avond was ik zo moe..

IMG_7211 IMG_7212

Zondag

ZO MOE. Die twee woorden beschrijven deze dag het best. ’s Ochtends had ik créche (in de kerk), verder heb ik even gesimd, scrabble gespeeld met mama (nummeren en kinderfiets) en geslapen. ’s Avonds ging ik naar de kerk.

Nu ik deze diary schrijf valt me echt op hoe moe ik de afgelopen dagen ben geweest. Nu (maandagochten) voel ik me wel beter. Misschien is het nog gewoon van het hele schooljaar dat achter me ligt. Daar dacht ik zondag over na en ik dacht ook na over hoe hard ik eigenlijk heb gewerkt afgelopen jaar. Zo hard heb ik gewerkt, zeg! Dat besefte ik heel erg vandaag. De derde is sowieso en lastiger jaar denk ik, omdat je op je toppunt zit qua aantal vakken. Ik ben wel echt trots op mezelf, eerlijk gezegd. Al dat huiswerk en al die toetsen..

Daarom moet ik echt lekker ontspannen nu! Maar deze week wil ik ook wat dingen van mijn SBL afstrepen. Let’s start today!

Xxx Chantal

Een gedachte over “Misdadig lekkere brownies, moeheid en terugkijken met verbazing

Geef een reactie

