Vossenjacht en een schelpenketting

Hey! Marleen en ik zouden vanochtend om acht uur gaan hardlopen. Ik had braaf de wekker op mijn mobiel gezet, maar in plaats van gewekt te worden door Drifting downstream maakte Marleen me wakker, met een zeer teleurgesteld gezicht. Ik sprong meteen m’n bed uit en begon ‘dat stomme ding’ de schuld te geven, waar ik trouwens gelijk in heb want soms gaat de wekker gewoon niet af, maar Marleen vond het alsnog niet zo leuk… Sorry leen!

Toen we eindelijk onderweg waren, kwamen we erachter dat er vandaag vossenjacht was. Je weet wel, ouders en ex-leerlingen van een school verkleden zich en lopen ergens rond de school rond. Een groepje kinderen moet dan zoveel mogelijk vossen vinden. Echt de perfecte dag om daar als tieners te gaan hardlopen! We moesten ook langs de school, dat was onze route, en je raadt het al: er gaat net een nieuw groepje van start. Gevolg: wij werden fanatiek achterna gerend door een paar kleine jochies, luid: ‘BENT U EEN VOS? DAAR ZIJN VOSSEN! BENT U EEN VOS?’ roepend. Ik draaide om en al hardlopend, we kunnen niet zomaar stoppen natuurlijk, zei ik: ‘Nee, ik ben geen vos! Sorry! Nee ik ben echt geen vos! Wij zijn geen vossen! Nee, sorry! Wij zijn gewoon aan het hardlopen! NEE, IK BEN GEEN VOS!’  Het drong nog steeds niet helemaal door dus rende ik maar weer verder. Gelukkig kwamen we verder geen vossenjagers tegen.

Eenmaal thuis heb ik een compleet koude douche genomen, zo warm had ik het. Meestal als ik het warm heb en ik ga douchen, heb ik de koude douche maximaal tien seconden aan en schakel ik dan over naar warm, al dan niet heet. Nu niet, nu heb ik alleen maar koud gedoucht #wonder #ookvoorheteerst #sorryhadzininhashtacks.

Snapchat-20140717094423-1

Ik heb echt super ontbeten met yoghurt met bramen, dat is zo lekker! De bramen had ik na het hardlopen geplukt bij de boerderij (waar ik vroeger altijd speelde). Toen ik nog wat yoghurt met bramen over had, heb ik dat in de mixer gegooid. Deze ‘puree’ heb ik vervolgens in vormpjes gedaan en in de vriezer gezet. Wordt vervolgd…

Na het ontbijt en even genikst te hebben achter de computer (een poging tot bloggen) ging ik naar de boerderij. Dat was gezellig. In mijn basisschooltijd kwam ik daar elke dinsdagmiddag, ik had echt the time of my life. Geweldig. Tegenwoordig kom ik er ongeveer één keer per vakantie nog. Ik wil het contact niet laten doodbloeden en het is ook altijd leuk.

Volgende week woensdag ben ik weg, dan neemt een vriendin mijn krantenwijk over. Om half twee liet ik die haar even zien. Daarna heb ik weer een poging tot bloggen gedaan (waarom lukte het toch steeds niet, vraag ik me nu af. Misschien ben ik een avond-blog mens).Toen haalde ik mijn improvisatie-bramenijsjes uit de vriezer. Die waren lekker! Niet hoog-culinair ofzo maar zeker lekker en simpel te maken.

bramenijsej

Oké, hier een mini receptje voor fruit-yoghurtijsjes:

Neem wat yoghurt en mix dat met fruit naar keuze. Doe deze massa in vormpjes (ik gebruikte rubberen cupcakevormpjes), steek daar stokjes in (bij gebrek aan stokjes, wat ik had, neem kleine satéprikkertjes en bind deze samen met plakband. Werkt prima) en zet de vormpjes in de vriezer. Ongeveer een uurtje laten staan en tadaaa: fruit-yoghurtijsjes.

Om half vier kwam Kirsten en we zijn naar het strandje in ons dorp gegaan. Daar gingen we heen omdat ik de schelpenketting wilde maken! Dat staat namelijk ook op mijn Summer Bucket List.

IMG-20140717-WA0008
Ik had verwacht dat het niet zo druk zou zijn, maar het zat goed vol! Gelukkig was er verderop nog volop ruimte. Kir en ik hadden gewoon onze kleren aan, geen bikini, want we kwamen toch voor de schelpen.

20140717_170646

Thuis heb ik de schelpenketting ook echt gemaakt, dus dat kan ook al van m’n SBL af! Wow, ik ben al aardig wat dingen afgestreepte en het is pas vrijdagmiddag officiëel vakantie. Check m’n vorderingen hier. Vanmiddag komt er trouwens een artikel online over de schelpenketting.

’s Avonds heb ik alleen maar geschreven voor m’n blog. Het was echt een leuke dag! Lekker vol, daar hou ik wel van. Al kan ik ook genieten van een dag alleen maar achter de computer zitten, maar dat komt nog wel.

Liefs, Chantal

Geef een reactie

