DIY Simpele schelpenketting

Hey! Een schelpenketting maken is nummer 17 van mijn Summer Bucket List. And I did it!

Het leuke aan een Summer Bucket List, is dat ik ook echt dingen doe. Neem gisteren (donderdag). Normaal gezien was dit een chille dag geweest, nu was het niet alleen een chille dag maar ben ik ook gezellig naar het strand geweest. Het is een beetje lastig uit te leggen. Normaal in de vakantie doe ik zo weinig mogelijk. Dat is relaxed en absoluut nodig, maar als ik dit de hele vakantie doe heb ik aan het eind het gevoel dat de hele vakantie één week geduurd heeft. Terwijl als ik in bijvoorbeeld de herfstvakantie elke dag iets leuks doe, lijkt het achteraf wel weken geduurd te hebben.
Door de SBL heb ik ook een doel en dat doel motiveert me om naar het strand te gaan, terwijl ik normaal lui thuis zou blijven. En uiteindelijk is het hartstikke lekker om op het strand te zijn! Dat bedoel ik, het motiveert me om de deur uit te gaan én ik doe leuke dingen.

Oke, dat even terzijde. Ik heb dus een schelpenketting gemaakt, deze is vrij simpel maar ik vind hem zelf heel leuk.

20140717_183002

Als je wilt weten hoe je deze simpele, maar leuke schelpenketting zelf kunt maken, kijk dan vooral verder!

Wat je natuurlijk als eerst moet doen, is schelpen verzameld. Het probleem met schelpen is dat het ontzettend moeilijk is om er gaatjes in te maken. Ik heb dit dan ook niet gedaan, ik heb schelpen verzameld waar al gaatjes in zitten. Die zijn er echt, namelijk.

20140717_175520

Dit zijn alle schelpen die ik had:

20140717_175254

Hiervan hadden er zeven een gaatje. Deze heb ik gebruikt voor de ketting. Wat je verder nodig hebt is touw.

20140717_175542

Knip eerst een lang gedeelte van het touw af, wat je nodig zou hebben voor een lange ketting en dan nog wat meer. Maak dan aan één uiteinde van het touw een knoopje. Het beste maak je twee knoopjes over elkaar heen, zodat de schelpen er in elk gevan niet overheen kunnen.

Nu kun je de schelpen in de door jouw gewenste volgorde eraan rijgen.

20140717_175602

Leg je ketting nu op deze manier op de grond: het middelste schelpje precies in het midden en de touwtjes omhoog.

20140717_180710

Nu moet je het touw om het onderste schelpje heen knopen, zodat hij op z’n plek blijft. Kijk, je maakt gewoon op deze manier een knoop:

20140717_180926 20140717_180735

Zorg dat je de schelpen en het draadje bij elkaar pakt en dan de knoop maakt, anders raakt alles snel door de war. Dan heb je het eerste schelpje geknoopt. Op deze manier moet je ook de rest van de schelpjes knopen. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar je maakt dus niet een knoop onder of boven het schelpje, maar je maakt een knoop om het schelpje heen. Net als met het eerst schelpje.

20140717_181312

Als je alles hebt geknoopt, kun je beslissen hoe lang je de ketting wilt. Dat knoop je dan vast en dan is je schelpenketting af!

20140717_183012

Succes als jij de ketting ook gaat maken! Laat je dan ook even een foto achter van het resultaat?

Liefs, Chantal

 

Geef een reactie

