Sherlock marathon en klassenfeest

Hey! De reden dat ik vandaag een artikel schrijf over maandag, dinsdag én woensdag is simpelweg dat er over maandag niet zoveel te vertellen valt. Nee Chantal, wees maar eerlijk, je hebt gewoon niet geschreven. En dat had je wel moeten doen. Het is niet zo dat ik meteen super boos op mezelf ben, want ik blog nog niet eens een week (alhoewel het misschien juist daarom wel erg is) maar ik vind wel dat ik nu de discipline moet krijgen om elke ochtend iets te schrijven. Gelukkig kreeg ik gisteren echt een inspiratie-boost dus voorlopig heb ik genoeg ideeën. Maar eerst, the diary.

Maandag

In de nacht van zondag op maandag heb ik amper geslapen. Tessa bleef logeren en we hebben echt uren gekletst! Daar komt bij dat we niet uitsliepen: onze wekker stond om acht uur. Die maandag hielden we namelijk een Sherlock marathon en één aflevering van Sherlock duurt anderhalf uur. We hebben uiteindelijk vier afleveringen gekeken. Eigenlijk moesten we stoppen na drie afleveringen omdat ik mijn kamer nog moest opruimen en dat heb ik ook gedaan, maar daarna keken we vrolijk verder :). Ik hoef haast niet te zeggen dat het erg leuk was, want dat is logisch! Het is Sherlock! Geloof me: Sherlock is geweldig. Het is een serie van de BBC die gaat over Sherlock Holmes (no shit, Sherlock) en zijn beste vriend John Watson. Goede acteurs, goed script, mooi gefilmd, spannend, grappig en gewoon helemaal fantastisch. Liefde voor Sherlock.

Van Sherlock zijn er op dit moment drie seizoenen met elk drie afleveringen en wij hebben ‘maar’ vier afleveringen gekeken, maar toch vind ik dat dit telt als marathon, want we hebben wel zes uur lang gekeken. Dus #3 van mijn Summer Bucket List completed!

We hebben de hele dag in onze pyama gezeten,nou ja, Tessa trok haar normale kleren aan toen ze naar huis ging. Helaas heb ik ook geen foto’s gemaakt van de marathon, maar wie heeft er foto’s nodig als je weet dat het over Sherlock gaat? ’s Avonds heb ik gelezen geloof ik en geprobeerd erachter te komen hoe het nou zat met boeken inleveren. Ik had namelijk helemaal niks daarover ontvangen! Dacht ik. Uiteindelijk lag de brief ergens bij alle post op mijn moeders bureau.

Trouwens, ik was vandaag pianoles vergeten. Oeps! Super dom, ik dacht dat het gewoon op dinsdagmiddag was. Qua pianoles heb ik echt een geheugen als een zeef.

Dinsdag

Dinsdag moest ik (iets minder dan) anderhalf uur fietsen om in tien minuten mijn boeken in te leveren. Drie kwartier heen en drie kwartier terug. Ik weet dat het vergeleken met oorlogen enzo echt helemaal niet erg is, het is sowieso niet erg maar ik baalde er toch een beetje van. Waar ik wel vrolijk van werd: bye bye natuur-, schei- en aardrijkskunde! Tot nooitmeerziens!

Toen ik weer thuis was heb ik in twee uur de helft van mijn boek uitgelezen. Ik las deel tien van de serie CHERUB. Deze serie lees ik al sinds ik tien ben geloof ik, maar het blijft leuk! Deel tien had ik nog nooit gelezen, het was een leuk boek.

Daarna ben ik samen met Marleen kleren gaan passen en heb ik m’n nagels gelakt. Dat is supergoed gelukt! Alle dank hiervoor gaat naar Mascha van Beautygloss. Zij had een paar dagen geleden een filmpje geupload van haar manicure, uncut in tien minuten. Bij mij duurde het wel iets langer, haha. Anyway, door dit filmpje heb ik extra goed mijn nagelriemen naar achter geduwd en door een comment ook het ‘vastgegroeide’ gedeelte van mn nagelriemen weggeschraapt. Ook heb ik na mijn verzorgende nagelolie mijn nagels schoongemaakt van vet met wat nagellakremover, een goede tip! Hierdoor is de nagel echt helemaal schoon.Wat ik dankzij Mascha heb overgeslagen: basecoat. Zij zei dat ze het idee had dat bij haar haar nagellak er alleen maar sneller afgaat door basecoat. Ik denk dat dat wel kan kloppen. Verder heb ik twee laagjes opgedaan en, de ultieme tip denk ik, er topcoat overheen gedaan terwijl de nagellak nog plakkerig was. Door al deze tips zat mijn nagellak echt geweldig, al zeg ik het zelf! Nogmaals, ik heb dit allemaal van Mascha van Beautygloss. Check hier haar video.

nagels 3

nagels 2

’s Avonds had ik het klassenfeest. Dat was supergezellig! Ik ga mijn klasje nog missen. In de drie eerste jaren van de middelbare zijn wij steeds dezelfde klas gebleven. Alleen tussen klas 1 en 2 was er een kleine switch van een paar mensen. 1L, 2VC en 3VX bestonden uit dezelfde mensen… En nu kiest iedereen een ander profiel :(. Het is natuurlijk ook wel leuk om weer bij andere mensen in de klas te komen, maar ik zal de gezelligheid van deze klas zeker missen.

Maar goed, ik dwaal af: klassenfeest. Het was bij een meisje uit mijn klas met een mega achtertuin: een zwembad, een trampoline en daarnaast een groot grasveld. Een jongen uit mijn klas is DJ en hij verzorgde de muziek. Sophie, Sara, Kirsten en ik gingen weer los met onze dansmoves hoor! Oja, dat zou ik bijna vergeten: er was natuurlijk ook eten. Stokbroodjes, chips, warme hapjes en taart, onder andere. Lekkur :). Op een gegeven moment heb ik wel gezwommen, maar het was ijskoud dus ik kwam er heel snel weer uit.

Later op de avond, toen het al donker was, ging ik nog een keer zwemmen ook al wilde ik eerst niet. Sophie haalde me over: het staat op onze Summer Bucket List! Dus nog iets om al af te strepen, terwijl de vakantie officiëel pas vrijdag begint. Het water voelde nu veel minder koud, ik ben blij dat ik het heb gedaan. We sprongen ook een keer met alle mensen die toen nog zwommen hand in hand in het water, dat was ook fun. Kortom: het was heel leuk.

zwembad 's avonds 2

Woensdag

Tja, woensdag… Ik heb tot half twaalf uitgeslapen, toen een hele poos gelezen en gechilld (ja zo schrijf je dat, ik heb het opgezocht) en me aangekleed voor m’n krantenwijk. Als avondeten had ik weer lekker basilicum-tomatensoep van de Appie. ’s Avonds heb ik mama op de Ark geholpen met schoonmaken. Niet heel interessant dus…

Ik weet niet meer op welke, maar op één van bovenstaande dagen heb ik trouwens deze foto gemaakt:

Catbeard

Ja, ik weet het, catbearding is allang weer uit. Niet dat dat me uitmaakt.

Oja, het spijt me dat ik zo schandalig weinig foto’s heb gemaakt! Daar moet ik echt aan werken. Ook aan elke ochtend een artikel schrijven, trouwens. Maar dat hadden jullie al door.

Liefs, Chantal.

Een gedachte over “Sherlock marathon en klassenfeest

Geef een reactie

