Poffertjes, sportdag en oreo-ijs

Hoi! Mijn plan was om woensdag te beginnen met dit blog, maar vanwege HELP-ik-weet-geen-naam-struggles en tijdgebrek is dit een paar dagen verschoven. Daarom hier niet alleen mijn verhaal van vrijdag, maar ook van woensdag en donderdag.

Woensdag

Woensdag was voor mij de laatste dag van de toetsweek. Het enige waarvoor ik naar school moest, was het maken van een economie repetitie. YESSS!!! Geen school meer! Op donderdag heb ik nog de sportdag maar voor de rest ben ik lekker vrij. Ik zit nu in de derde, dus ik heb mijn profiel gekozen. Nooit meer scheikunde, natuurkunde en aardrijkskunde voor mij! Yeaaaaaah. Daar ben ik echt heel blij mee.

Om kwart voor elf was ik al klaar, toen ben ik met een paar vriendinnen poffertjes gaan eten. Dat is een soort jaarlijkse traditie (tot nu toe twee keer gedaan..) en erg gezellig. Het regende keihard, dus we waren doorweekt: dan is warme chocolademelk erg lekker 🙂 Na nog even bij een vriendin te hebben nagekletst ging ik naar huis, waar ik gelijk de kranten moest doen.

20140709_112918IMG-20140710-WA0004

’s Avonds was natuurlijk de wedstrijd. Jammer dat we hebben verloren, maar ik ben alsnog heel trots op ‘onze jongens’ haha. Zelf kan ik totaal niet voetballen (het stadium dat het een wonder is als ik de bal raak) dus profvoetballers kunnen in mijn ogen haast niks fout doen.

Donderdag 

Sportdag, daar had ik zin in! Nee dus. Maar eerst moesten we onze kluisjes leegmaken en kregen we een ijsje (met twéé bolletjes) van onze mentor (thanks mevrouw Wind!). Ik nam witte chocolade en yoghurt, naast caramel mijn favoriete ijssmaken. Na deze heerlijke traktatie (IK ❤ IJS) haastte ik me met vier vriendinnen naar de Soesterduinen. We waren drie kwartier te vroeg.. Ik besloot maar even een boom te beklimmen. Gewoon omdat het kan.

In de boom

De sportdag was uiteindelijk vet leuk! Onze klas was in drie teams verdeeld, en mijn team speelde eerst drie potjes beachvolley. Jeej dat was leuk 🙂 Beachvolley is echt m’n ding. Daarna speelden we (helaas) ook nog beachvoetbal. Zoals ik net al zei, ik kan echt niet voetballen. Ik was dan ook vaste wissel.

Het was warm! Ik ben enorm bruin geworden. Onze klas werd uiteindelijk tweede, yeah. Ondanks mijn verwachting vond ik het een hele  leuke dag, gezellig met m’n klas en lekker beachvolleyballen.

Met Kirsten in de Soesterduinen

’s Avonds kwamen Sophie en Kirsten logeren. Eerst moesten we nog  eten inslaan bij de appie en omdat we zo melig waren, besloten we om onszelf compleet voor schut te zetten… Ik weet niet wat ons bezielde hahaha! We hadden alledrie en zonnebril op, ik had ook een hoed op en Sophie had een bandana om. Sophie en ik deden alsof we Engels waren.. De vrouw achter de kassa praatte ook echt Engels terug! Lange tijd niet zo gelachen, geniaal.

IMG_7097

Ons avondeten was basilicum-tomatensoep en worstenbroodjes. En als toetje hadden we… OREO IJS ❤ ❤ ❤ Jaja, dat staat ook op m’n bucket list. Toch streep ik ‘em nog niet door, want het is natuurlijk ‘Oreo EN bueno ijs maken’. Het was echt superlekker. Ik zal het recept binnenkort ’s middags op mn blog zetten. Het is simpel hoor, maar ik vind het wel leuk om de foto’s te delen.

Onder het eten hebben we Catching Fire gekeken. GEWELDIG. Ik had Catching Fire nog maar één keer gezien (schandalig natuurlijk), wát een spannende en geweldig goede film is dat. Na de film hebben we nog gezellig gekletst. En oeps, toen was het al

Vrijdag

Vrijdagochtend, excuses, vrijdagmiddag, hebben we uitgebreid gebruncht. Verder heb ik  niet zoveel boeiends gedaan, vooral aan m’n blog gewerkt. Ik heb bij oma gegeten en daarna had ik een feestje. We gingen Just Dance spelen, dat was leuk! Helemaal grappig om alle jongens zich te zien uitsloven. En marshmallows roosteren (helaas heb ik er maar één gehad 😉 ). Ook werd er gevoetbald en voor de grap ging ik ook meedoen. Er gebeurde een wonder: ik was best goed. Ik raakte de ballen en schoot ze meestal ook nog de goede kant op en ik heb zelfs gescoord! Ik kon ook vaak een tegenaanval voorkomen. Geloof me, dit was de eerste keer in m’n leven dat ik een beetje kon voetballen.

De eerste drie dagen van mijn vakantie (oke eigenlijk was het alleen vrijdag vakantie, en dan niet eens echt want volgende week moet ik nog twee keer naar school, maar we blijven positief) waren drie leuke dagen. Ik heb zin in de rest!

Liefs, Chantal.

 

 

Een gedachte over “Poffertjes, sportdag en oreo-ijs

Geef een reactie

